Laulu- ja tantsupeo reklaamklipp: hetked, mis on tuttavad igale eestlasele
Mõned nädalad tagasi ilmus kõikvõimalikesse meediakanalitesse XXVIII laulu- ja XXI tantsupeo reklaamklipp. Rääkisime klipi autori, portugaallase Vitor Hugo Aguiariga reklaamklipist, selle loomisest ning disaineri kogemustest Eestiga.
Millist lugu reklaamklipp jutustab?
„Reklaam näitab erinevaid inimesi teel pidupaika – valmistumine, erinevad toimumispaigad ja sõpruskonnad. Need on stseenid hetkedest, mis on tuttavad igale eestlasele,“ kirjeldas Vitor. Lugu koosneb varem filmitud kaadritest ning visuaalsetest kontseptsioonidest, mis peegeldavad tänavust põhiteemat – ühtekuuluvust ja lähedust.
Autori sõnul järgib klipp „Iseoma“ visuaaliat ja väärtusi, mida ta peab väga kauniks, külluslikuks ja julgeks. Kaadreid saadavad animatsioonid, mis on samuti inspireeritud peo üldisest kujundusest. „Väga põnev väljakutse oli viia olemasolevad visuaalid animatsiooni kaudu uutesse mõõtmetesse, äratades nii pildid kui graafika ellu,“ rääkis Vitor reklaamklipi valmimisest.
Kuidas tõlgendab autor XXVIII laulu- ja XXI tantsupeo teemat „Iseoma“?
„Mulle meeldib selle sõna ingliskeelne kuju ja tähendus (ingl: „kinship“). See viib mind tagasi kogemuste juurde Eestis ja kohtadesse, kus mind vastu võeti – Tallinn, Tartu ja Viljandi,“ rääkis Vitor. “Minu jaoks on lähedus (otsetõlge sõnast „kinship“) üks inimlikumaid tundeid. See on justkui empaatia ja ühenduse tunne inimestega, keda sa pole võib-olla kunagi kohanud, kuid kellega sind seovad ühised väärtused ja põhimõtted,“ kirjeldas disainer.
Vitor loodab, et reklaami vaatamine äratab inimestes motivatsiooni ja annab lisatõuke XXVIII laulu- ja XXI tantsupeol osalemiseks. Loomeprotsessis inspireeris teda idee, et reklaam kajastaks üritust ja selle meeleolu võimalikult autentselt. „Ma soovisin täita ootusi, mida inimesed olid mulle seadnud… ja eelkõige tahtsin, et mu Eesti sõbrad oleksid uhked,“ kirjeldas Vitor reklaamklipile seatud eesmärke.
Kuidas juhtus, et Eesti pidustustele lõi reklaamklipi portugallane?
Pidustustele tegi Vitor tegelikult esimest korda reklaamklipi juba 2019. aastal XXVII laulu- ja XX tantsupeo “Minu arm” jaoks. „Olime tookord tulemusega väga rahul ning mul on väga hea meel, et mulle see võimalus uuesti anti,“ sõnas ta.
Vitor õppis aastatel 2003–2004 Tartu Kõrgemas Kunstikoolis Pallas filmi ja animatsiooni. Peale seda on ta mitmeid kordi Eestit külastanud. „Mul on Eestist väga soojad mälestused ja mõned mu lähedasemad sõbrad on samuti eestlased,“ kirjeldas Vitor oma sidet Eestiga.
Kuigi disaineril pole õnnestunud laulu- ja tantsupeo traditsioonist ise osa saada, on peoks loodud reklaamklipid inspireeritud just tema isiklikest kogemustest Eestiga. „See on lugu inimestest, keda seal elades kohtasin, ja kokkupuudetest teie rikkaliku kultuuriga,“ rääkis ta.
Autor: Katriin Ahu